Ułatwienia dostępu

Ocena jakości

W WSB funkcjonuje Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia, który zapewnia m.in. systematyczną ocenę jakości procesu kształcenia na prowadzonych studiach. Każdego roku ocenie zostają poddani nauczyciele prowadzący zajęcia na studiach pierwszego stopnia (lic), studiach II stopnia (mgr) oraz studiach podyplomowych.

W roku akad. 2021/2022 przeprowadzono badania, w wyniku których uzyskano następujące informacje dotyczące opinii studentów na temat jakości procesu kształcenia w WSB:

  • według badanych osób 84% wykładowców prowadzi zajęcia w interesujący sposób;
  • zdaniem 88% badanych studentów wykładowcy prowadzący zajęcia w WSB inspirują studentów do samodzielnego myślenia, by podwyższyć skuteczność procesu kształcenia;
  • 91% studentów ma poczucie przydatności wiedzy przekazywanej w trakcie studiów;
  • studia spełniają oczekiwania 92% studentów (odpowiedzi „tak” i „raczej tak”).

Należy podkreślić, że realizowana polityka jakości na kierunku Zarządzanie jest doceniana przez społeczność akademicką WSB.

  • 100% absolwentów w 2022 roku oceniło, że ich oczekiwania co do studiów I stopnia w naszej Uczelni zostały spełnione (zdecydowanie spełnione: 67%; raczej spełnione: 33%).
  • 100% absolwentów stwierdziło, że studia umocniły ich pozycję na rynku pracy.
  • 100% absolwentów uznało, że dzięki studiowaniu w Wyższej Szkole Biznesu na kierunku Zarządzanie wzrosła ich samoocena.

Wśród wiedzy, którą absolwenci wymieniali jako najbardziej przydatną w pracy zawodowej jest tematyka związana z zarządzaniem zasobami ludzkimi, zarządzania logistyką, produkcją, obsługą klientów oraz tworzeniem biznes planów.

Studenci szczególnie doceniają zajęcia o charakterze praktycznym. Najbardziej docenione umiejętności pozyskane podczas studiów to: praca w grupie, komunikacja, podejmowanie decyzji, zarządzanie czasem, zarządzanie projektami, negocjacje oraz umiejętność komunikowania się w języku angielskim.

Tak wysokie wyniki są zobowiązaniem dla władz uczelni oraz motywacją do dalszych działań i stałego podnoszenia jakości kształcenia.